دیوارپوش اکوستیک شیراز

پانل های عایق صدا چطور کار می کنند؟

دیوارپوش های اکوستیک مواد جذب صدای فوق العاده ای را برای کاهش و تخفیف صدا در رستوران ها، دفاتر کاری و بسیاری دیگر از فضاها فراهم می کنند. دیوارپوش عایق صدا در سبک ها و تعداد متنوعی از جمله پانل های استاندارد فابریکی، چوب منفذدار، و همینطور پانل های اکوستیک ضدآب در دسترس قرار دارد.

پانل های ضدصدا برای دیوار

ساخته شده از فوم یا چوب معدنی فشرده، پانل های اکوستیک جذب صدا، امواج صدا را جذب می کند تا از نویز (اصوات) کلی کم کرده، باعث واضح تر شدن گفتارها شده و بازتاب در دیوارها را در نواحی بسته محدودتر نماید. استفاده از پانل های اکوستیک ناحیه ی غیرضروری از باقیمانده ی صدا را که شنیدن صدای سخنران را غیرممکن می سازد از بین می برد.

وقتی امواج صدا از طریق هوا و اصابت به دیوار -یا سقف- حرکت می کند در فیبرهای فایبرگلاس یا منافذ فوم ها ارتعاش ایجاد می شود و اصطکاک در میان الیاف و منفذها افزایش پیدا می کند. این ارتعاش ها به سرعت به نقطه ای می رسند که اصطکاک کافی برای تبدیل انرژی صوتی به انرژی جنبشی (گرما) -که به سادگی انرژی یک جسم در حال حرکت است- ایجاد شده است. از آنجایی که انرژی جنبشی را نمی توان کنترل کرد، به سرعت پراکنده شده و هیچ امواج صوتی را برجای نمی گذارد.

پانل های ضدصدا مانع از ورود به و یا خروج از اتاق می شوند. هر پانل ضدصدا که سنگین و سفت است از داشتن کیفیتی بادوام بودن اطمینان حاصل می کند. پانل های ضدصدا برای انواع مختلف فضا که در زیر به نمونه هایی از آن می پردازیم، ایده آل می باشد:

دیوارپوش اکوستیک

دیوارپوش اکوستیکتالارهای کنفرانس

با پانل های اکوستیک در سالن های کنفرانس، با کاهش نویزهای پس زمینه بخاطر اِکو می توانید کیفیت صداها را بهتر کرده و تجارب بینندگان را نیز بهبود ببخشید.

کاندو ها

وقتی کاندو ها (محل های اسکان) عایق صدا باشند با به حداقل رسانیدن انتقال صدا از یک واحد به واحد دیگر، حریم خصوصی شما را افزایش می دهد. بعلاوه، با پیشنهاد منزلی شخصی تر از ملک های مشابه، پانل های ضدصدا کمک می کنند تا ارزش کاندوی شما افزایش یابد.

استودیوهای رقص

در بسیاری موارد، استودیوهای رقص از دیوارپوش های ضدصدا استفاده می کنند تا از نشت آن به اتاق های مجاور جلوگیری نمایند. همینطور شدت اِکو را کاهش داده و کیفیت صدای موسیقی را بهبود می بخشند.

هتل ها

برای هتل ها، بسیار مهم است که بهترین تجربه های ممکن را برای مهمانان فراهم آورند. به لطف پانل های اکوستیک هتل ها می توانند خطر شکایت ها (بخاطر اصوات) را به حداقل رسانیده و احتمال ایجاد محیطی آرام بخش را برای مهمانان افزایش دهند.

کتابخانه ها

دیوارپوش های ضدصدای کتابخانه ها، با محدود کردن صداهای اضافی، گزینه ی فوق العاده ای را برای کاهش اصوات مزاحم و آزاردهنده ایجاد می کند.

دیوارپوش های جذب صدای ضخیم، امواج صوتی بیش تری را منعکس کرده، جذب نموده و تجزیه می کنند. تعداد پانل اکوستیک هایی که در داخل مناطق بسته قرار داده اید در عین حال می تواند بر مقدار کاهش صدای ایجاد شده در اتاق نیز تأثیر داشته باشد. برای تعیین تعداد پانل های ضدصدایی که مطابق با نیازهای شماست، پیشنهاد می دهیم که از خدمات تحلیل اتاق ها استفاده کنید تا داده هایی در رابطه با تعداد پانل های موردنیاز برای جذب و تبدیل امواج صدا فراهم گردد.

دیوارپوش اکوستیک

آیا پانل های اکوستیک و پانل های کاهش نویز -هر دو- صدا را مسدود می کنند؟

پانل های اکوستیک و کاهش نویز، قادرند نویزهایی مثل اِکوها، ولوله و یا پیچش و … را کنترل نمایند. بهترین پانل های جذب صدا پانل های فایبرگلاس دور-فابریکی است که کنترل صدای بسیار قدرتمندی را برای طیف وسیعی از کاربردها ارائه می دهد. همچنین، در اندازه ها، رنگ ها و انواع مختلف در دسترس قرار دارند تا با مقدار بودجه و طرح های موردنظر شما متناسب باشند.

پانل های جذب صدا تمایل دارند که محصولاتی نسبتاً سبک تر باشند. این پانل ها قابلیت نرم کردن صفحات اتاق را دارد. علاوه براین، پانل های جذب صدا می توانند برای محدود کردن اکو در نواحی بزرگ تر مثل تالارهای پذیرایی و ورزشگاه ها به کار روند.

هزینه پانل های جذب صدا و ضدصدا می تواند متفاوت باشد. اما میانگین هزینه ها توسط کارشناسان طیفی بین 1.068 تا 2.632 دلار برآورد شده است. این امر نشان می دهد که در صورت بی دقتی شما، هزینه پروژه ضدصدا می تواند به سرعت افزایش یابد.

تفاوت بین پانل های عایق صدا و پانل های دیواری جذب صدا چیست؟

برخی از کاشی های اکوستیک در جذب اکو داخل اتاق عملکرد بهتری دارند. برخی دیگر در مسدود سازی و متوقف کردن صدا و مابقی (که پانل های اکوستیک کامپوزیت نامیده می شوند) قابلیت انجام هر دوی اینکارها را دارند.

پانل های جذب صدا تمایل دارند که محصولاتی نسبتاً سبک تر باشند. این پانل ها اکوهای موجود در فضاهای بزرگ تر مثل سالن های کنفرانس، تالارهای پذیرایی و ورزشگاه ها را سرکوب می کنند تا هر کسی بتواند سخنان گویندگان را بشنود و از رویدادهای موسیقی -بدون سختی و اذیت شدن- لذت ببرد.

دیوارپوش اکوستیکدرکِ اینکه چرا اتاق ها به اکوی اصوات اجازه می دهند با باشگاه ورزشی که دیوارهای آن 24 اینچ ضخامت دارد قابل قیاس می باشد. کف زدن (دست زدن) در هر جایی از این ورزشگاه اکوی متفاوتی را ایجاد می کند که قبل از پراکنده شدن تنها چند ثانیه به طول می انجامد. تصور کنید که 100 توپ کوچک پلاستیکی فنری در اختیار دارید. اگر شروع کنید به پرتاب همه ی این توپ ها در جهت های مختلف، خیلی سریع در همه جای باشگاه پخش می شوند اما در نهایت، دست از پریدن برمی دارند چون از انرژی جنشی خودشان استفاده کرده اند.

دیوارپوش اکوستیک

حالا تصور کنید که سقف ها و دیوارهای باشگاه را با پانل های جذب صدا خط کشی کرده اید و آن صد توپ فنری کوچک را دقیقاً به همان روش که قبل از نصب پانل های اکوستیک انجام دادید پرت کنید. این بار، خواهید دید که وقتی توپ به دیوار و سقف برخورد می کند، پرش ایجاد نمی شود. این اتفاق به خاطر این مسئله رخ می دهد که انرژی هر توپ (که شما به آن وارد کردید) توسط فوم های موجود در داخل پانل های اکوستیک جذب شده است.

این مطالب را از دست ندهید
آدرس ارتباطی ما

آدرس : شیراز،شهرک حافظ، بلوار افرینش رو به روی پمپ گاز 200 متر بعد از ساختمان پزشکی مجتع کارگاهی ،گروه کابینت دکوپیشرو

شماره تماس بخش فروش و مشاوره : 09171269158 

شماره واتساپ : 09171269158

شماره تماس بخش فنی : 09357315826

کابینت اشپزخانه در شیراز

تمام کارها دارای ضمانت 12 ماهه می باشند

ارایه قرارداد کامل شامل : متراژ دقیق کابینت، توضیحات جنس مواد استفاده شده و زمان تحویل پروژه

طراحی با 3D-max طبق سلیقه شما قبل از اجرای پروژه

شما میتوانید جهت مشاوره و دریافت نمونه کارها در واتساپ پیام دهید