پارتیشن چیست؟ شیراز

پارتیشن چیست؟
در دهه‌های گذشته این پارتیشن‌ها که معمولا از چوب ساخته می‌شدند به صورت مجموعه‌ای بلند تا سقف امتداد می‌یافتند و در نهایت، طبقات آن، فضایی برای قرار دادن اشیاء تزئینی که از دو طرف قابل رویت بودند به‌شمار می‌رفت. این پارتیشن‌ها بیشتر در میان دو فضای پذیرایی و نشیمن تعبیه می شدند. برای ایجاد پارتیشن در فضا، پلان فضای مذکور را ترسیم کنید، مقیاس را در اندازه و محل قرارگیری پارتیشن مدنظر قرار دهید؛ پس از بررسی سیرکولاسیون (محدوده تردد و رفت و آمد) در پلان و تطبیق اندازه پارتیشن با متراژ فضا و تصمیماتی درباره رنگ و فرم آن، می‌توانید پارتیشن‌ را در فضا اجرا کنید.

می‌توانید پارتیشن‌ را در فضاهای مسکونی برای کاربری‌های زیر استفاده نمایید:

پارتیشن‌بندی فضای ورودی از فضاهای دیگر
پارتیشن‌بندی فضای هال و پذیرایی
پارتیشن‌بندی پذیرایی از غذا خوری
پنهان کردن قسمت‌های قناس فضا، ستون‌های قرار‌گرفته در مرکز یا فضاهایی با دیوار کج بوسیله پارتیش‌‌بندی
پارتیشن‌بندی برای فضاسازی در اتاق خواب‌های بزرگ و تبدیل آن به دو اتاق تو در تو مثلا اتاق کار و فضای کار یا قسمت خواب و فضای تعویض لباس و…
پارتیشن منزل

تنوع پارتیشن‌ها

امروزه انواع متنوع و متعددی از پارتیشن در بازار موجود است مانند پارتیشن اداری، پارتیشن تک جداره، پارتیشن دوجداره و … که مانند دیوار، نقش جدا کننده را در فضا ایفا می‌کند و از طرفی به‌علت تنوع در فرم، اندازه، نوع کاربری، متریال، رنگ، بافت و …، عنصری کامل کننده در طراحی فضا به شمار می‌آید. استفاده از پارتیشن‌بندی در فضاهای مسکونی علاوه بر کاربرد، جنبه دکوراتیو نیز دارد. مخصوصا در فضاهایی با متراژ کم، نوع پارتیشن‌ها نباید باعث کوچک شدن فضا شود. پارتیشن‌ها یا جدا کننده‌ها می‌توانند با ارتفاع بسیار کوتاه نصب شوند. در این حالت به‌صورت دیوارک عمل کرده و معمولا در محیط‌ های یکپارچه مانند هال و پذیرایی برای پارتیشن بندی دو فضا به‌کار می‌روند.

نوع کوتاه پارتیشنی که روی زمین قرار می‌گیرد مانند پانل‌ها، معمولا ثابت نصب می‌شوند، اما نوع متحرک آنها مناسب‌تر ‌هستند زیرا می‌توانید محل قرارگیری آن را با تغییر چیدمان تغییر دهید. از سطح روی این پارتیشن‌ها می‌توانید به‌ عنوان محلی برای قرار دادن المان‌های تزئینی استفاده کنید. این‌گونه پارتیشن‌ها معمولا دو سویه طراحی و ساخته می‌شوند و می‌توانند برای هر دو سمت فضا جنبه دکوراتیو داشته باشند.
آکواریوم نیز می‌تواند به عنوان پارتیشن استفاده شود، فقط به این نکته توجه کنید که آکواریوم زمانی می‌تواند به عنوان پارتیشن استفاده شود که از دو طرف دید داشته باشد. بهترین و مطلوب‌ترین حالت قرار دادن آکواریوم در محیط به نحوی است که از چند جهت قابل رویت باشد. در این حالت جلوی نور محیط را نگرفته و فضا بسته نمی‌شود.

پارتیشن آکواریومی

پارتیشن‌ها به‌دلیل داشتن طبقات و فرم توخالی خود، نور را از خود عبور میدهند، اما با تعبیه نورهای نقطه‌ای نیز می‌توانند به عنوان یک عنصر دکوراتیو در فضا عمل کنند. این نورپردازی را می‌توانید در طبقات یا قسمت بالا و تاج پارتیشن جانمایی کنید.

استفاده های متنوع از پارتیشن‌ها

در قسمت‌هایی از فضا همانند جان‌پناه پله‌ها، پارتیشن‌ها می‌توانند هم نقش جان‌پناه را ایفا کنند و هم فضا را از حالت بسته بودن درآورند. این پارتیشن‌بندی ها در اتاق کودک به‌دلیل فراهم آوردن فضایی جهت قرار دادن اسباب بازی کودک می‌تواند بسیار کارآمد بوده و فضایی دوست‌داشتنی برای کودک خردسال شما به وجود آورد. توجه به ایمنی در اجرای پارتیشن اتاق کودک بسیار مهم است.

فرم پارتیشن‌ها

در طراحی پارتیشن‌های امروزی به فرم نیز بسیار توجه می‌شود، مثلا می‌توانید از گره چینی، منبت‌کاری و دیگر هنرهای تزئینی برای قسمت‌هایی از پارتیشن استفاده کنید. در طراحی پارتیشن‌ ها، به‌غیر از چوب، می‌توانید از تلفیق چوب یا MDF و فلزاتی نظیر آلومینیوم یا تلفیق شیشه و چوب استفاده کنید.
تنوع در مواد این امکان را به طراح می‌دهد تا طرح‌های متنوع و متفاوتی را جهت مصارف گوناگون پدید آورد. یکی دیگر از ابداعاتی که امروزه در طراحی پارتیشن‌ها از طریق طراحان به‌کار می‌رود، صلب و یکسره نگاه نکردن به آن است. به‌گونه‌ای که پارتیشن‌های امروزی از اجزای مجزایی همچون باکس‌ها و طبقات کوچک و بزرگ چوبی و شیشه‌ای تشکیل شده است که به‌ شکل‌های متفاوت و متنوع بر روی قید یا داربست فلزی یا چوبی مونتاژ می شوند و به مجموعه حالتی پویا و متنوع می‌دهند.
نوع دیگر پارتیشن‌ها که می‌توان آن را نام برد، پارتیشن‌هایی هستند که به‌صورت صفحات و دیوارک‌هایی نه از زمین بلکه از سقف آویزان شده و بدون اشغال فضایی از کف، دو قسمت را به‌صورت بصری و مجازی از یکدیگر جدا می‌کنند. این نوع تقسیم فضا در محیط‌ های کاری استفاده بیشتری دارد.


در محیط‌ های اداری قسمت‌هایی که فعالیت مشخصی در آن انجام می‌گیرد توسط پارتیشن‌های چوبی و شیشه‌ای که می‌تواند از نوع سندبلاست باشد و روی زمین پیچ شود، از یکدیگر جدا می‌شوند.
پارتیشن‌ها می‌توانند در حالت‌هایی به‌صورت یکسره عمل کنند و دو دیوار روبه‌روی هم را به یکدیگر متصل کنند. در این حالت، یک فضا به طور کامل به‌ وسیله این تقسیم‌کننده جدا می‌شود و حالت مستقلی به خود می‌گیرد. بدیهی است که وجود بازشویی مانند در، برای رفت و آمد نیاز است.

هم اکنون برای کسب اطلاعات بیشتر با ارزان ترین قیمت تماس بگیرید

09365605152

 
این مطالب را از دست ندهید
آدرس ارتباطی ما

آدرس : شیراز،شهرک حافظ، بلوار افرینش رو به روی پمپ گاز 200 متر بعد از ساختمان پزشکی مجتع کارگاهی ،گروه کابینت دکوپیشرو

شماره تماس بخش فروش و مشاوره : 09171269158 

شماره واتساپ : 09171269158

شماره تماس بخش فنی : 09357315826

کابینت اشپزخانه در شیراز

تمام کارها دارای ضمانت 12 ماهه می باشند

ارایه قرارداد کامل شامل : متراژ دقیق کابینت، توضیحات جنس مواد استفاده شده و زمان تحویل پروژه

طراحی با 3D-max طبق سلیقه شما قبل از اجرای پروژه

شما میتوانید جهت مشاوره و دریافت نمونه کارها در واتساپ پیام دهید