کابینت اقساطی در شیراز شیراز

 

در گذشته اغلب کابینت‌ها را از جنس چوب یا فلز می‌ساختند، اما امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، انواع متنوع‌تری از مدل‌های کابینت آشپزخانه با متریال‌های جدید در بازار وجود دارد، که شما می‌توانید بر اساس بودجه و سلیقه خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. البته حتما قبل از انتخاب، در مورد انواع کابینت آشپزخانه و ویژگی‌های آن‌ها اطلاعات لازم را کسب کنید. 

 

انواع کابینت

 

  • کابینت تمام چوب

استفاده از چوب در ساخت کابینت فضایی گرم و صمیمی به دکوراسیون خانه شما می بخشد. کابینت چوبی بسیار شیک و زیبا است، اما آماده سازی و نصب آن به مدت زمان زیادی نیاز دارد.

از مدل های مختلف آن می توان کابینت کلاسیک را نام برد. این مدل تماما از جنس چوب است و طرح های مختلفی بر روی بدنه آن حک می شود، اما یکی از معایب آن مقاومت پایین در برابر رطوبت و آب است. رطوبت باعث متورم و پوسته پوسته شدن چوب شده و عمر آن را پایین می آورد.

قیمت کابینت تمام چوب در مقایسه با سایر مدل ها گران تر است. کابینت کلاسیک ممبران از جمله نمونه هایی است که فضای لوکس خانه های سلطنتی در اروپا را یادآوری می کند. زیبایی این مدل به اندازه ای چشمگیر است که سال ها از جذابیت آن لذت خواهید برد.

طرح ها و نقش های بسیار زیبا، سرستون های منبت کاری شده، تاج ها و یراق آلات شیکی که در ساخت آن اعمال می شوند، چشم هر بیننده ای را به خود خیره کرده و ارزش دکوراسیون آشپزخانه را بالا می برند.

در حال حاضر افرادی که در خانه های لوکس زندگی می کنند، خرید کابینت کلاسیک را به سایر مدل ها ترجیح می دهند؛ زیرا این مدل یکی از لوکس ترین و به روزترین مدل هایی است که زیبایی آشپزخانه را دو چندان نموده و نمایی اشرافی و سلطنتی به خانه شما می بخشد.

چوب درختان گردو، افرا و بلوط که در ساخت بدنه و اسکلت آن به کار می رود حسی از طبیعت را وارد خانه کرده و فضا را گرم تر و صمیمی تر می نماید.

این چوب ها دارای رگه های نامنظم طبیعی هستند و حسی نوستالژیک در انسان به وجود می آورند. کابینت کلاسیک ایشکاب بهترین و باکیفیت ترین محصولی است که در اختیار مشتریان قرار می گیرد و دارای گارانتی پنج ساله است.

  • کابینت های گلاس

کابینت های گلاس از جنس MDF ساخته می شود و با روکش براق و پلاستیکی از جنس پلکسی گلاس پوشانده شده است. این روکش زیبایی منحصر به فرد و ظاهری شیشه مانند و براق ایجاد می کند. سطح هایگلاس براق است و نور را منعکس می کند، بنابراین منبعی برای انعکاس نور به شمار می آید.

استفاده از این مدل کابینت برای آشپزخانه هایی که نور کافی ندارند، بسیار مناسب است. ترکیب رنگ کابینت هایگلاس بسیار متنوع است و شما با توجه به دکوراسیون آشپزخانه خود می توانید رنگ دلخواه را انتخاب نمائید و از زیبایی آن لذت ببرید. اما این را بدانید که رنگ های تیره در مقایسه با رنگ های روشن خراشیدگی و آلودگی را بیشتر نشان می دهند.

بزرگ ترین عیب روکش گلاس نمایان شدن خط و خش بر روی آن است، به همین دلیل باید از برخورد اجسام نوک تیز مانند چاقو به آن جلوگیری کرد. از های گلاس نباید به عنوان صفحه کابینت یا کانتر استفاده نمود، زیرا مقاومت این متریال در برابر ضربه و خراشیدگی پایین است. تنها بدنه و درب محصول باید از این جنس انتخاب شوند.

  • کابینت PVC

کابینت پی وی سی از جنس پلاستیک فشرده است و در محیط هایی که استفاده از آب در آن ها زیاد است، کاربرد فراوانی دارد. این مدل کاملا ضد آب بوده و در برابر رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. PVC متورم و پوسته پوسته نمی شود و دوام و طول عمر آن بالاست.

کابینت هایی که از جنس پی وی سی ساخته می شوند در برابر ضربه، خش، مواد قلیایی و اسیدی مقاوم هستند و نگهداری و تمیز کردن آن ها به نسبت سایر نمونه ها آسان تر است.

همچنین وزن آن ها بسیار سبک بوده و بسیار سریع و آسان نصب می شوند. این مدل در طرح و رنگ متنوع ساخته می شود و نیازی به رنگ آمیزی مجدد ندارد. بزرگ ترین عیب کابینت PVC این است که پلاستیک به کار رفته در ساخت آن تجدیدپذیر نیست و به دامان طبیعت باز نمی گردد.پ

  • کابینت فلزی

امروزه با ورود محصولات شیک و مدرن به بازار، استفاده از کابینت فلزی بسیار کاهش یافته و تنها نمونه هایی که سطحی صاف و براق از جنس استیل دارند، در دکوراسیون آشپزخانه بعضی خانه ها مورد استفاده قرار می گیرند؛ زیرا مقاومت آن ها در برابر حرارت، زنگ زدگی و آلودگی بسیار بالاست.

علاوه بر آن عمر استیل طولانی بوده و هزینه ای صرف نگهداری آن نمی شود. نصب کابینت استیل به راحتی و با مبلغ ناچیز صورت می گیرد. کابینت فلزی در سه نوع فولادی، گالوانیزه و استیل ساخته می شود که هر کدام معایب و مزایا خاص خود را دارند.

نمونه فولادی مقاومت بالایی در برابر رطوبت ندارد و پس از مدتی دچار خوردگی و زنگ زدگی می شود، اما گالوانیزه به نسبت فولاد مقاومت بهتری در برابر نم و رطوبت از خود نشان می دهد.

در این مدل ها نمی توان از یراق آلات مدرن و یا انواع اکسسوری استفاده نمود. همچنین طرح و رنگی که برای آن ها انتخاب می شود، بسیار محدود است.

بهترین نوع این محصول، مدل استیل است اما در حال حاضر کسی تمایل خرید یا سفارش آن ندارد؛ زیرا طرح و رنگ آن متنوع نبوده و جذابیت خاصی به فضا نمی افزاید، اما کابینت استیل صنعتی ممکن است در آشپزخانه های بزرگ صنعتی مورد استفاده قرار گیرد.

  • کابینت ام دی اف

ماده ای که برای ساخت این مدل استفاده می شود تخته فیبر نرم یا سخت است. این تخته چوب به نسبت تخته های سه لایه که نئوپان نامیده می شوند، متراکم تر و در نتیجه مقاوم تر است.

تنوع بسیار بالا و قیمت متنوع MDF باعث شده کابینت سازان به سمت این متریال گرایش پیدا کنند و محصولاتی زیبا و با دوام به مشتریان عرضه نمایند. رنگ بندی کابینت ام دی اف با هر نوع دکوراسیون همخوانی پیدا می کند، از این رو این متریال بهترین گزینه برای ساخت کابینت است.

این مدل ظاهری شبیه به چوب دارد و با روکش های چوبی، غیر چوبی و رنگ، پوشش داده می شود. MDF از فرآورده های چوب است که با دانسیته متوسط تولید می شود و وزن بسیار سبکی دارد. کابینت ام دی اف دارای سطحی صاف با خواص فیزیکی و مکانیکی بالایی است، به همین دلیل برای تعبیه در اطراف سینک ظرفشویی و کفپوش ها مناسب می باشد.

علاوه بر آن در برابر حرارت مقاومت بالایی دارد و عایق مناسبی برای صدا نیز محسوب می شود. بهترین رنگ ام دی اف قهوه ای روشن است؛ زیرا گرد و غبار و آلودگی را کمتر از قهوه ای تیره نشان می دهد.

 

نکات پایانی

زیبایی و نما کابینت با ابزار جانبی و یراق آلاتی که در آن به کار می رود دو چندان می شود. دستگیره ها، لولا، ریل، جک، پایه زیر کابینتی، اکسسوری ها و دیگر ابزاری که در ساخت آن ها استفاده می شوند، تاثیر بسزایی در زیبایی این المان ها دارند. در انتخاب یراق آلات دو فاکتور کارایی و زیبایی باید مد نظر قرار گرفته شوند.

امیدواریم این نوشته از دکوپیشرو اطلاعات مفیدی را در مورد انواع کابینت ها و ویژگی ها هر کدام به شما کاربران گرامی ارائه کرده باشد. 

این مطالب را از دست ندهید
آدرس ارتباطی ما

آدرس : شیراز،شهرک حافظ، بلوار افرینش رو به روی پمپ گاز 200 متر بعد از ساختمان پزشکی مجتع کارگاهی ،گروه کابینت دکوپیشرو

شماره تماس بخش فروش و مشاوره : 09171269158 

شماره واتساپ : 09171269158

شماره تماس بخش فنی : 09357315826

کابینت اشپزخانه در شیراز

تمام کارها دارای ضمانت 12 ماهه می باشند

ارایه قرارداد کامل شامل : متراژ دقیق کابینت، توضیحات جنس مواد استفاده شده و زمان تحویل پروژه

طراحی با 3D-max طبق سلیقه شما قبل از اجرای پروژه

شما میتوانید جهت مشاوره و دریافت نمونه کارها در واتساپ پیام دهید