دکور کابینت در شیراز شیراز

 

طراحی کابینت در شیراز

هر چه سیستم داخلی آشپزخانه شما زیبایی بیشتری داشته باشد در نمای کلی خانه تاثیرگذارتر خواهد بود و آشپزخانه‌ها جزو پر کاربرد ترین قسمت های هر خانه هستند و محور اصلی خانه به نحوی آشپزخانه آن است و در قسمت آشپزخانه هم مهمترین عنصری که وجود دارد کابینت ها هستند و در نگاه اول هر مخاطبی در فضای آشپزخانه متوجه کابینت ها و مدل آن ها می‌شود پس باید دقت زیادی در خرید کابینت ها به خرج دهید.

کابینت ها با توجه به متریالی که در ساخت آن ها به کار می رود انواع مختلفی دارند که هر نوع از آن ها متناسب با سبک خاصی از آشپزخانه می باشد و شما می توانید با توجه به بودجه ‌ای که در اختیار دارید و فضایی که در دسترس شما می باشد و همچنین سبک اصلی دکوراسیون خانه نوع کابینت و مدل آن را انتخاب کنید.

کابینت هایی که از چوب در ساخت آنها استفاده شده است، با طراحی های زیبایی که دارند می‌توانند آشپزخانه شما را به شکل اصیل و قدیمی و البته زیبا تبدیل کنند. اما در حال حاضر کابینت ها تنوع بسیار زیادی از نظر جنس پیدا کردند و در انواع مختلف چوبی و فلزی ساخته می شوند. ولی انتخاب کننده نهایی برای خرید کابینت ها شما هستید و شما تصمیم می گیرید که از کدام کابینت برای منزل خود استفاده کنید.

چه سبک کابینت برای آشپزخانه ما مناسب است؟

اگر از بحث سلیقه‌ی شخصی بگذریم، عوامل متعددی در تعیین سبک آشپزخانه و کابینت‌های آن موثر هستند. یکی از مهم‌ترین عوامل، سایز و اندازه آشپزخانه است. اگر دارای خانه‌ و آشپزخانه‌ی کوچک و نقلی هستید، مانند همه‌ی این خانه‌های آپارتمانی که امروزه در آن‌ها مسکن گزیدیم، بهتر است سبک انتخابی‌تان مدرن و مینیمال باشد.

سبک مدرن، برای خانه‌ها و آشپزخانه‌های کوچک مناسب بوده و باعث می‌شود از فضای موجود به شکل بهینه و مفید استفاده شود. کابینت ام‌دی‌اف و کابینت هایگلاس، دو مدل بسیار مشهور از کابینت مدرن هستند که در عین زیبایی خاصی که دارند، با قیمت مناسبی عرضه می‌شوند. کابینت‌های مدرن بلند، باریک و کشیده هستند و این عامل باعث می‌شود که از فضای بالای کابینت‌ها نیز بتوانید برای انبار وسایل استفاده کنید.

کابینت کلاسیک در شیراز ، مناسب برای خانه‌ها و آشپزخانه‌های بزرگ و لوکس است. برای آشپزخانه‌ها و خانه‌هایی که از نظر متراژ کوچک هستند، سبک کلاسیک ابدا گزینه‌ی مناسبی نیست.

وسایل و جزئیاتی که در سبک کلاسیک وجود دارند عمدتا بزرگ و فاخر هستند و نمی‌توانند در فضای کوچک، زیبایی و شکوه خود را به ببیننده نشان دهند. در سبک کلاسیک، اکسسوری‌های تزئینی فراوانی وجود دارند که نیاز به نمایش در یک فضای بزرگ و فراخ دارند.

کابینت ممبران و کابینت تمام چوب در شیراز، دو نمونه مشهور از کابینت کلاسیک هستند.

طرح دکور کابینت آشپزخانه در شیراز

در آشپزخانه‌، این کابینت‌ها هستند که دکور و سبک آشپزخانه را تعیین می‌کنند. بنابراین اگر کابینت‌های آشپزخانه‌تان سبک مدرن هستند، ناگزیر هستید از اکسسوری‌ها و وسایل مدرن استفاده کنید. بر عکس آن نیز صادق است، اگر کابینت‌هایتان کلاسیک است، باید از وسایل و چیدمان کلاسیک استفاده کنید.

شعاع این هماهنگی تا توی اتاق نشیمن و فضای پذیرایی نیز امتداد دارد. یعنی تا هر قسمتی که فضا یکسان است و دیده می‌شود، باید سبک دکوراسیون هم یکسان و همانند هم باشد.

دکور کابینت جدید در شیراز

اگر قصد دارید کابینت‌های جدیدی در آشپزخانه تعبیه کنید، بهترین راهکار توجه به چیدمان منزل است. در واقع، یا باید کابینت‌ها و دکور آشپزخانه را با اتاق نشیمن هماهنگ کنید و یا باید وسایل را با چیدمان و دکور کابینت‌های آشپزخانه یکسان‌سازی کنید.

رنگ و طرح کابینت‌ها، موضوع مهم دیگری است که باید با چیدمان و فضای نشیمن هماهنگ باشد. سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا نمی‌توان سبک آشپزخانه را جدا از سبک اتاق نشیمن و پذیرایی انتخاب کرد؟

در پاسخ باید گفت، توصیه می‌شود محیط‌هایی که از نظر دیداری و بصری یکسان هستند و حایلی بین‌شان وجود ندارد، از یک سبک پیروی کنند. اما اگر دو فضا به طور کامل از یکدیگر جدا هستند و حایلی مانند یک دیوار بین‌شان وجود دارد، می‌توانید از سبک‌های مختلف و تنوع رنگی بیشتری استفاده کنید.

دکور کابینت آشپزخانه کوچک در شیراز

همانطور که گفته شد برای آشپزخانه‌های کوچک و مینیمال، بهتر است از سبک مدرن استفاده کنید.

استفاده از کابینت‌های رنگ روشن، مانند کابینت هایگلاس سفید و یا کابینت ام‌‌دی‌اف رنگ روشن، از عواملی است که باعث می‌شود فضای آشپزخانه دلباز‌تر به نظر برسد. همچنین سعی کنید فضای عمومی آشپزخانه‌های کوچک را همیشه خلوت و ساده نگه‌ دارید تا فضا شلخته به نظر نرسد.

کابینت آشپزخانه مدرن در شیراز

پس از انتخاب سبک کابینت‌ها، باید به سراغ مدل‌های مختلف کابینت آشپزخانه برویم. اگر به کابینت مدرن علاقمند هستید، کابینت‌های ام‌دی‌اف، هایگلاس، کابینت استیل و کابینت‌های تمام چوب، می‌توانند برای دکور شما مناسب باشند. با توجه به میزان بودجه‌ای که برای این کار تخصیص داده‌اید، یکی از مدل‌های گفته شده را انتخاب کنید.

البته کابینت مدرن می‌تواند ترکیبی از انواع کابینت‌ها نیز باشد. به عنوان مثال، یکی از مدل‌های پر طرفدار کابینت مدرن، ترکیب کابینت‌های چوبی و کابینت‌ هایگلاس یا استیل هستند. درخشندگی و جلوه‌گری بسیار زیاد کابینت‌ هایگلاس و استیل، می‌تواند در تیرگی و نقش‌ و نگارهای چوب طبیعی یا کابینت‌های طرح چوب، خود را ادغام کند و باعث آفرینش فضایی جذاب شود.

انتخاب دو یا سه رنگ در دکور کابینت و آشپزخانه، دست شما برای طراحی لوازم و وسایل دکوری آشپزخانه باز می‌گذارد. این روش باعث می‌شود بتوانید از وسایل متنوع‌تری استفاده کنید.

کابینت‌های بدون دستگیره، کابینت‌های دستگیره مخفی، کابینت‌هایی با دستگیره‌های براق و کشیده و …. همگی در گروه کابینت مدرن دسته‌بندی می‌شوند. همچنین شیرآلات، سینک ظرف‌شویی، سنگ پیشخان و حتی کلید‌ و پریزهای برق نیز در آشپزخانه‌های مدرن باید تابعی ازین سبک باشند.

کابینت آشپزخانه کلاسیک در شیراز 

کابینت‌های کلاسیک در نوع فاخر خود از چوب طبیعی ساخته می‌شوند. انواع منبت‌ و حکاکی‌های مختلف بر روی بدنه و درهای این کابینت‌ها وجود دارند که عمدتا به وسیله‌ی هنر دست طراحی و حکاکی می‌شوند. کابینت‌های تمام چوب کلاسیک، گرانترین و نفیس‌ترین مدل کابینت آشپزخانه هستند. این کابینت‌ها نیاز به مراقبت‌های خاصی دارند تا چوب آن دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

کابینت ممبران، نمونه‌ی دیگری از مدل کابینت کلاسیک است که اگر چه پر نقش‌ و نگار و فاخر است، اما از نظر قیمتی چندان گران‌بها نیست. کابینت ممبران از ام‌دی‌اف خام، که توسط ماشین‌های CNC طراحی و حکاکی می‌شود، ساخته شده است. پس از حکاکی، ام‌دی‌اف خام با روکش PVC پوشانده می‌شود. این پوشش یکپارچه از جنس PVC باعث می‌شود کابینت ممبران، ضد آب و مقاوم در برابر رطوبت باشد.

یکی دیگر از مدل‌های کابینت آشپزخانه در سبک کلاسیک، کابینت رنگ پولیشی است. این کابینت‌ها مقاومت بسیار بالاتری از کابینت ممبران دارند، اما از نظر قیمتی، گران‌بها‌تر هستند. کابینت‌های رنگ پولیشی، در رنگ سفید تولید می‌شوند و مانند کابینت هایگلاس درخشندگی بالایی دارند.

در آشپزخانه‌های کلاسیک، باید از شیرآلات، سینک ظرف‌شویی، کلید‌ و پریزها، لوستر آویز، کاشی‌های بین کابینتی و سایر لوازم کلاسیک استفاده کنید. وسایل مدرن در چیدمان کلاسیک جایی ندارند، حتی هود آشپزخانه، درون کاور هود پنهان می‌شود تا در دیدرس نباشد.

 کابینت نئوکلاسیک در شیراز

در ابتدای مقاله گفتیم که کابینت نئوکلاسیک، سبکی مابین کابینت مدرن و کلاسیک است. این کابینت، هم طراحی و مدل‌های دکوری کابینت کلاسیک را دارد و هم مانند کابینت مدرن، ساده است. کابینت نئوکلاسیک، سبکی است که از نظر تزئینات و اکسسوری‌های دکوری تلفیقی از دو سبک یاد شده است.

از مشهورترین کابینت‌های نئوکلاسیک می‌توان به کابینت تمام چوب، کابینت ممبران و کابینت رنگ پولیشی اشاره کرد.

کابینت نئوکلاسیک هم برای آشپزخانه‌های بزرگ و هم آشپزخانه‌های کوچک مناسب است. بنابراین اگر به سبک کلاسیک علاقمند هستید اما فضای محدود آشپزخانه این اجازه را به شما نمی‌دهد، می‌توانید از سبک نئوکلاسیک استفاده کنید.

کابینت‌های دکوری و ویترینی در شیراز 

امروزه استفاده از کابینت‌های بدون در یا ویترینی، طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند. خصوصا این مدل، هم در سبک کلاسیک و هم سبک مدرن کاربرد دارد. اکسسوری‌ها و ظروفی که در کابینت‌های ویترینی و دکوری باید چیده شود تابعی از سبک آشپزخانه است.

در سبک مدرن و نئوکلاسیک می‌توان برای متعادل نگاه‌ داشتن فضا از چند اکسسوری سنتی استفاده کرد. به عنوان مثال با پهن کردن یک گلیم سنتی، می‌توان به فضای آشپزخانه مدرن روح بخشید.

در کابینت‌های ویترینی سبک کلاسیک، می‌بایست از وسایل و ظروف کلاسیک استفاده کنید تا با دکور کابینت‌ آشپزخانه‌تان هم‌خوانی داشته باشد.

این مطالب را از دست ندهید
آدرس ارتباطی ما

آدرس : شیراز،شهرک حافظ، بلوار افرینش رو به روی پمپ گاز 200 متر بعد از ساختمان پزشکی مجتع کارگاهی ،گروه کابینت دکوپیشرو

شماره تماس بخش فروش و مشاوره : 09171269158 

شماره واتساپ : 09171269158

شماره تماس بخش فنی : 09357315826

کابینت اشپزخانه در شیراز

تمام کارها دارای ضمانت 12 ماهه می باشند

ارایه قرارداد کامل شامل : متراژ دقیق کابینت، توضیحات جنس مواد استفاده شده و زمان تحویل پروژه

طراحی با 3D-max طبق سلیقه شما قبل از اجرای پروژه

شما میتوانید جهت مشاوره و دریافت نمونه کارها در واتساپ پیام دهید