اتاق کار بیل گیتس به چه شکلی است؟ شیراز

اتاق کار بیل گیتس را می‌توان یکی از معروف‌ترین اتاق کارهای دنیا دانست که از آن صحبت‌های زیادی می‌شود و حتی شاید تصاویری از آن را نیز در شبکه‌های اجتماعی و یا وبسایت‌های مختلف دیده باشید. در این پست از توکامگ با معرفی و بررسی اتاق کار بنیان‌گذار مایکروسافت با ما همراه باشید.

کمتر کسی فکر می‌کرد بیل گیتس، همان دانشجویی که سال دوم درس و دانشگاه را رها کرده و با دوستش رویایی دست نیافتنی را در سر می‌پروراندند، امروز صاحب بزرگترین شرکت نرم افزاری دنیا و ثروتمند ترین مرد جهان باشد.

وی در خانواده‌ای که پدرش وکیل و مادرش آموزگار بود رشد کرد. در دوران مدرسه بود که با کامپیوترهای اولیه آشنا شد؛ با اشتیاق فراوان شروع به یاد گرفتن کرد و جرقه‌ای در ذهنش باعث روشن شدن آتشِ پیشرفت در جوانیش شد. رویای وی این بود: روی میز هر خانه یک کامپیوتر…

این مقدمه را گفتم تا بدانید با چه انسانی روبرو هستید، کسی که رویاهاش او را بزرگ کرد.

اتاق کار بیل گیتس

شاید برای شما هم جای سوال باشد که چنین افرادی چطور زندگی می‌کنند، از چه امکاناتی در خانه خود بهره می‌برند، چه سبک فکری را دنبال می‌کنند، آیا از دکوراسیون خاصی استفاده می‌کنند و یا اینکه چقدر با سایر انسان‌ها تفاوت دارند؟ اتاق کارشان به چه شکل است و در آن جا چه فعالیت‌هایی دارند؟ در این مقاله قصد داریم اتاق کار بیل گیتس، ثروتمندترین انسان دنیا را برایتان نمایش داده و در مورد آن صحبت کنیم.

چرا باید چیدمان و دکوراسیون اتاق چنین فردی اهمیت داشته باشد؟ پاسخ واضح است؛ انسان‌های موفق همیشه الگوی بسیاری از افراد جامعه خود و حتی سایر جوامع هستند. مردم عادی با بررسی نحوه زندگی آن‌ها و با تلقین و تکرار روش‌های این افراد، سعی می‌کنند خود را در مسیر شبیه‌سازی زندگی آن‌ها قرار دهند.

فرقی نمی‌کند پوشش لباس، مدل مو، طرز راه رفتنشان را از آن‌ها الگو بگیرند و یا با استفاده از چیدمان اتاقشان خود را در حال و هوای آن افراد قرار دهند. این موضوع در همه جای جهان دیده می‌شود.

ابتدا محلی را بررسی می‌کنیم که بیل گیتس و دوست دوران مدرسه‌اش پس از رها کردن دانشگاه در آنجا مشغول شدند، که به عنوان اولین اتاق کار بیل گیتس (اتاق اولیه) شناخته می‌شود، و سپس شرکت‌های بعدی او را بررسی می‌کنیم تا به معرفی و بررسی اتاق کار کنونی آقای بیل گیتس رسیده و آن را بررسی کنیم.

اتاق کار بیل گیتس

تصویر فوق اولین دفتر اتاق کار بیل گیتس را به نمایش می‌گذارد که برای شروع کار خود به همراه دوستش استیو بالمر اجاره کرده و شروع به کار کردند. این فضای کوچک فقط برای برگزاری همفکری‌هایشان مناسب بود. پس از مدتی که کار خود را پیش بردند شرکتی را اختیار کردند و نزدیک به ۴۰ نفر در آن سال وارد مجموعه آن‌ها شد. با درآمد سالیانه ۲.۴ میلیون دلار آن‌ها به محلی دیگر نقل مکان کردند و پس از دریافت اولین سفارش از شرکت IBM، زندگی آن‌ها دچار تحولی عظیم گشت.

این تصویر دفتر اتاق کار بیل گیتس پس از موفقیت در بدست آوردن اعتماد شرکت IBM را نمایش می‌دهد. در این اتاق به هر سمتی که نگاه کنید می‌توانید رویاهای وی را بینید…

اتاق کار بیل گیتس

با روی دور افتادن مسیر پیشرفت شرکت بیل گیتس که ماکروسافت نام داشت، سرمایه عظیمی به آنجا سرازیر شد. شخصیت این انسان طوری بود که تمام وقت خود را به دنبال پیشرفت بود و از این رو اتاق وی سراسر کتاب‌هایی است که وی برای رشد و پیشرفت خود جمع‌آوری کرده است.

سادگی این اتاق‌ها بیانگر این است که فضای فکری این افراد همواره باید به دور از تشویش و حواس پرتی باشد. نور گیرهای بزرگ به منظور استفاده از نور طبیعی نشان دهنده این است که برای الهام گرفتن ایده‌های نو باید طبیعی زندگی کرد.

استفاده از ابزار و لوازم دکوراتیو در اتاق نکته‌ای است که نشان می‌دهد برای بدست آوردن انرژی و نیروی کار تنوع و جذابیت در کنار سادگی باید رعایت گردد.

اتاق کار بیل گیتس

اما اتاق کار بیل گیتس در منزل با اتاق کار وی در شرکت مایکروسافت تفاوت‌هایی جالب دارد. هر چند منزل مسکونی بیل گیتس چیزی در حدود ۱۲۰ میلیون دلار ارزش دارد و بیش از ۷ سرسرا درون خانه‌اش جای گرفته و در میان خانه‌اش استخر وجود دارد، اما اتاق کارش بسیار ساده است.

این که وی در اتاق کار خود در منزل از کمترین لوازم الکترونیکی پیشرفته، به جز یک کامپیوتر، از چیز دیگری استفاده نمی‌کند و بخش بزرگی از فضا برای کتابخانه وی استفاده شده است، نکته‌ای است که بیان می‌کند وی در منزل بیشتر در حال مطالعه و تحقیق است و عملا کارهای خود را در محل کار خود در شرکت انجام می‌دهد.

اتاق کار بیل گیتس

اما در شرکت مایکروسافت داستان فرق می‌کند. استفاده از چیدمان اداری رسمی، رنگ‌بندی محیط کار براساس رنگ سازمانی، وجود اتاق میهمان و جلسات، سالن همایش اختصاصی و بسیاری از اتاق‌ها که در دفتر کار بیل گیتس کنار هم قرار گرفته‌اند.
نکته مهم در این اتاق کار، شیشه‌ای بودن اتاق است که بسیار جالب به نظر می‌رسد. این یعنی تمام فعالیت‌های روزانه مدیر عامل برای تمام کارمندانش قابل رصد بوده و چیزی را از آن‌ها مخفی نمی‌کند. نکته‌ای که شاید در استاندارد دکوراسیون اتاق مدیرین مهم باشد. نکته دیگر استفاده از مبل‌های راحتی در اتاق کار شخصی، به منظور ملاقات با افراد در هر سطحی از فعالیت‌های شرکت، نشان می‌دهد شخصیتی بزرگوارانه و فروتن چنین اجازه‌ای را برقرار کرده است.

رنگ‌بندی‌ها تماما بر اساس استانداردهای شرکت ماکروسافت می‌باشد و برای جلوگیری از هرگونه هرج و مرج، فاصله بین هر وسیله یا استند موجود در اتاق از یکدیگر بسیار زیاد است.

اتاق کار بیل گیتس

بیل گیتس که ثروتمندترین فرد در دنیاست، اتاق خود را درگیر تجملات و تزیینات داخلی نکرده است، برای وی کارایی و کاربردی بودن محیط کارش اهمیت دارد تا این که بخواهد ثروت خود را به رخ کارمندان یا حتی رقبایش بکشد.

اتاق کار بیل گیتس شعبه دیگری نیز دارد: یک دفتر خیریه. این مجموعه برای دیدارهای بسیار گرم و صمیمانه طراحی شده که مربوط به امور خیریه است و در آنجا از افرادی که در جهان به حمایت از انسان‌های ضعیف و ناتوان می‌پردازد به گرمی استقبال می‌کند و در مورد برنامه‌های خیریه مجموعه‌اش با مشاورین خود، که اصلی‌ترین آن‌ها همسرش است، به بحث و تدوین راه کار می‌پردازد.

این مطالب را از دست ندهید
آدرس ارتباطی ما

آدرس : شیراز،شهرک حافظ، بلوار افرینش رو به روی پمپ گاز 200 متر بعد از ساختمان پزشکی مجتع کارگاهی ،گروه کابینت دکوپیشرو

شماره تماس بخش فروش و مشاوره : 09171269158 

شماره واتساپ : 09171269158

شماره تماس بخش فنی : 09357315826

کابینت اشپزخانه در شیراز

تمام کارها دارای ضمانت 12 ماهه می باشند

ارایه قرارداد کامل شامل : متراژ دقیق کابینت، توضیحات جنس مواد استفاده شده و زمان تحویل پروژه

طراحی با 3D-max طبق سلیقه شما قبل از اجرای پروژه

شما میتوانید جهت مشاوره و دریافت نمونه کارها در واتساپ پیام دهید