انواع سقف کاذب شیراز

 

سقف کاذب کناف

 

در حال حاضر اکثر پروژه ها با سقف کاذب کناف کار می‎کنن. کم و بیش همه ما، سقف کاذب کناف رو دیده ایم و تا حدودی با اون آشنایی داریم. البته برای اینکه دیدمان کامل‌تر بشه، باید انواع سقف کاذب کناف را یک بار مرور کنیم. سقف کناف به دو نوع تقسیم میشه که در ذیل میاد:

سقف کناف ثابت

سقف کناف متحرک (مشبک)

سقف کناف ثابت

سقف کناف یا مشبک

در ساخت سقف کناف ثابت از پنل‌های گچی یا سیمانی استفاده میشه. زیرسازی این سقف از پروفیل‌های فولادی سبک است.

سقف کناف ثابت در دو مدل ساده و طرح دار (دکوراتیو) اجرا میشه. در سقف کناف ساده که به اون یکپارچه هم میگن، طرح شما هندسه ساده‌ ای داره و از سطوح صاف و مسطح تشکیل می‌شه. اما در سقف کناف دکوراتیو، شما طرح های هندسی خاصی رو اجرا می‎کنین. این طرح‎ها میتونه شامل قوس‌ها و انحناهای گوناگون باشه.

سقف کناف متحرک و یا مشبک

 

 

سقف کناف متحرک از تایل‌های گچی و پروفیل‌های سپری ساخته میشه. این پروفیل‌ها از جنس گالوانیزه است. البته گاهی تایل کناف متحرک گچی نیست. در اینصورت تایل از متریال معدنی، آلومینیومی و یا پوشالی است. دلیل نامگذاری این نوع سقف هم اینه که، تایل‌ و قاب اتصال ثابتی با هم ندارن و ‎هر تایل این قابلیت رو داره که به راحتی با دست برداشته بشه. ویژگی این سقفها هم در اینه که در جاهایی که می‌خوان به تأسیسات سقف دسترسی داشته باشن، استفاده میشه مثل پارکینگ ها.

سقف کاذب رابیتس

سقف کاذب رابیتش

رابیتس یکی از قدیمی‌ترین انواع سقف کاذب در کشورمان است. این نوع سقف از رایج‌ترین انواع سقف کاذب موجود در بازار نیز هست. این سقف از برگه های رابیتس و اندود گچ تشکیل میشه. زیرسازی این سقف از مصالحی است که همیشه در دسترس می‌باشد یعنی نبشی و میلگرد. در این نوع سقف، هیچوقت از میلگرد آجدار استفاده نمیشه چراکه جوش پذیری اون فوق العاده ضعیف است. در ادامه تصویری از یک برگه رابیتس رو می‌بینین.

 

سقف رابیتس عمدتاً در مواردی که اکیپ کناف‌کار حرفه ای در دسترس نیست استفاده میشه. در غیر اینصورت دلیلی نداره که به طرف اون برین. چراکه قیمت تمام شده رابیتس از کناف هم بالاتره.

سقف کاذب گریلیوم

سقف کاذب گریلیوم

سقف کاذب گریلیوم یک نوع سقف کاذب جذاب است. این سقف از نوع سقفهای باز است که از حفره های مربع شکل تشکیل میشه. جنس این سقف عمدتاً از آلومینیوم است و زیرسازی اون فولادی کار میشه. در ادامه نکات اجرایی سقف گریلیوم رو با هم می‌بینیم.

 

ویژگی منحصر به فرد سقف گریلیوم اینه که از نظر ظاهر ساده است، اما دست آخر کار شما واقعاً لاکچری از آب درمیاد! به بیان بهتر، دورنمای سقف لاکچری است اما از نزدیک، یک نمای ساده بیشتر نداریم.

این نوع سقف عمدتاً در محیط های اداری کاربرد داره.

ویژگی منحصر به فرد بعدی هم اینه که، دریچه کولر و سایر تأسیسات مشابه در پشت سقف تعبیه میشن و از پایین دید ندارن! و یا اگه یک لامپ معمولی هالوژن و یا سیلندری به این نوع سقف نصب بشه، اینطوری احساس میشه که یک نورپردازی زیبا داریم و فضا رو خیلی متمایز از یک لامپ معمولی می‌کنه. پس اگه می‌‌خواین یک نورپردازی لوکس نوآورانه و با نمای زیبا در محیط زندگی خودتون ایجاد کنین؛ این طرح یک جایگزین خوب برای چراغهای پرهزینه محسوب میشه.

اگه این سقف رو می‌پسندین و محیط شما اداری نیست ناراحت نباشین. زمینه اصلی کارتان رو یک سقف دیگه انتخاب کنین، بعدش سقف گریلیوم رو با اون سقف ترکیب کنین. ضمناً این سقف، در رده سقفهای گرانقیمت است اما نه خیلی گران.

سقف کاذب چوبی

سقف کاذب چوبی

سقف کاذب چوبی سقفی است که از جنس چوب ساخته می‌شه. سقف کاذب چوبی می‌تونه با تزیین یک فضا در محیط مرکزی منزل شما، به چیدمان کل منزل، روح و جلا ببخشه. سقف کاذب چوبی با کمک محیط پیرامونی خود و نیز دکوراسیون منزل، یک نوع چشم انداز گرم، طبیعی و دلپذیر به شما هدیه میده.

سقف کاذب چوبی 2

این مدل به خوبی یک سقف کاذب چوبی مدرن رو نشون میده. مدلی جذاب که با رنگ سفید سقف هماهنگه و شما رو خسته نمیکنه.

سقف مدرن کاذب چوبی

 

تصویر فوق هم مدلی دیگر از سبک مدرن سقف کاذب چوبی رو نشان می‌ده.

توجه داشته باشین که قبل از انتخاب این نوع سقف، حتماً باید یک فضای مناسب برای اجرای اون پیدا کنین، مثلاً بالای تختخواب و یا مبلمان راحتی. ضمناً این سقف نباید با محیط و همچنین دکوراسیون شما، به هیچ وجه ناهمگونی داشته باشه.

سقف کاذب چوبی جزء گرانقیمت ترین سقفهای کاذب است؛ و به همین دلیل بسیاری از افراد، فقط در یک اتاق از این سقف استفاده می‌‌کنن. این هم بدلیل هزینه بالای اجرای این نوع سقف است. البته درصورتیکه تمام اتاق‌های منزل و یا محیط کارتان رو، سقف چوبی بزنین، طرح شما یکپارچه تر میشه.

نحوه اجرای سقف کاذب چوبی اینه که کار رو، اول کلاف کشی می‌کنن. کلاف کشی عمدتاً با فولاد انجام میشه؛ بعدش هم نصب قسمت چوبی و یا همان قسمت فرعی سقف انجام میشه.

سقف کاذب آکوستیک یا جاذب صوت

سقف کاذب جاذب صوت

می‌دونیم که همه سقف ها عایق صوت هستن یعنی امواج صوتی رو از خودشون عبور نمیدن و اون ها رو به محیط بازمیگردونن. اما مشکل اینجاست که این بازگشت صوت، بجز تولید سر و صدا چه اثری می‌تونه داشته باشه؟ یعنی فقط عبور ندادن صوت ملاک نیست و بلکه جذب صوت هم مهمه.

اینجاست که سقف کاذب آکوستیک خودنمایی می‌کنه. سقف کاذب آکوستیک که جاذب صوت است، سر و صدای محیط رو کم می‌کنه.

سقف کاذب آکوستیک از رده سقف‌های مشبک است. این سقف از تایل‌های گچی، چوبی، مقوایی و یا پارچه ای تشکیل میشه. ضمنا زیرسازی این سقف از پروفیل‌های سپری است. این پروفیل‌ها هم یا آلومینیومی هستند و یا گالوانیزه.

در این نوع سقف، هر تایل در قاب خودش می‌خوابه. پس سقف کاذب آکوستیک راحت تعمیر میشه و دسترسی به فضای پشت اون سخت نیست.

این نوع سقف، عمدتاً در فضاهای مسکونی کاربردی نداره. کاربرد اون در جاهاییه که بخوایم از حجم سر و صدای محیط بکاهیم؛ مثل سینماها، سالن‌های تئاتر، تالارها، سالن‌های کنفرانس، استودیوها، بانک‌ها و سالن‌های کنسرت. این نوع سقف، زیبایی ویژه‌ای هم نداره. با توجه به اقتصادی بودن قیمت این نوع سقف، پیشنهاد ویژه ما استفاده از سقف آکوستیک در فضاهای آموزشی، فضاهای مطالعاتی و اتاق جلسات نیز هست.

سقف کاذب آلومینیومی و دامپا

سقف کاذب آلومینیومی

سقف کاذب آلومینیومی به دو نوع تقسیم میشه:

سقف کاذب نواری یا همان سقف دامپا که از پنل‌های آلومینیومی و زیرسازی پروفیل فولادی تشکیل میشه.

سقف مشبک آلومینیومی که از تایل‌های آلومینیومی و پروفیل‌های سپری تشکیل شده. این پروفیل‌ها خود آلومینیومی هستن که البته معدودی از پیمانکارها سو استفاده کرده و پروفیل رو گالوانیزه می‌اندازن.

اگه سقف شما مشبک است هر تایل در قاب خودش می‌خوابه؛ اگه هم دامپا دارین پنل‎ها با سیستم فاق و زبانه در هم قفل میشن. بنابراین سقف کاذب آلومینیومی خیلی راحت تعمیر میشه و نیز میشه به فضای پشت اون دسترسی داشت. ضمنا پنل‌های سقف دامپا رو به راحتی می‎تونین از پایین دربیارین و این مزیت، فوق العاده است.

اگه این نوع سقف، انتخاب شماست و هدف شما تزیین محیط است از تایل‌های ساده رنگی استفاده کنین. اگه هم سقف بعنوان آکوستیک یا جاذب صوت کاربرد داره متریال شما باید تایل و یا پنل‌های پانچ شده باشه.

سقف کاذب آلومینیومی استحکام خوبی داره، زیباست، ضد رطوبت است، ضد حریق است، رنگش ثابت است و نصب و نگهداری اون هم آسان است؛ اما این نوع سقف، از جمله سقفهای کاذب گرانقیمت محسوب میشه.

سقف کاذب پی وی سی

سقف کاذب پی وی سی

سقف کاذب پی وی سی به دو نوع تقسیم میشه:

سقف کاذب پی وی سی با پنل‌های نواری یا سقف نواری پی وی سی که زیرسازی اون، پروفیل فولادی است.

سقف مشبک پی وی سی که از تایل‌های پی وی سی و پروفیل‌های سپری تشکیل شده است. این پروفیل‌ها یا آلومینیومی هستن و یا گالوانیزه.

در سقف کاذب پی وی سی پنل ها به صورت فاق و زبانه در هم قفل می‎شن و در مدل تایلی هم، هر تایل در قاب خودش جا می‌افته. در سقف نواری پی وی سی مانند سقف دامپا به راحتی میشه هر پنل رو از زیر سقف جدا کنین.

اما سقف پی وی سی در اثر ضربه قوی سوراخ میشه و ارزان هم نیست. پس به نظر شما مزیت سقف پی وی سی چه چیزایی می‌تونه باشه؟

مزایای سقف کاذب پی وی سی

سقف پی وی سی عایق صوت و حرارت است.

رنگ این متریال ثابت بوده و سقف قابل شستشو است.

این نوع سقف زیباست، سبک است و متریال اون قابل تعویض می‎باشد.

این نوع سقف ضد حریق است؛ اما نه به قوت سقف‌های آلومینیومی.

مهمترین و معروفترین مزیت سقف پی وی سی ضد آب بودن اونه.

این سقف دربرابر رطوبت کاملاً مقاوم است. بنابراین سقف پی وی سی مناسب ترین گزینه برای استخرها، حمام و سرویس‌های بهداشتی محسوب میشه، چراکه آب و بخار آب روی اون هیچ تأثیری نداره. در این مزیت هیچ سقفی با سقف پی وی سی برابری نمی‌کنه. اگه فضای پشت سقف کاذب پی وی سی نشتی آب داشته باشه و یا حتی غرق در آب هم بشه، هیچ مشکلی برای سقف بوجود نمیاد و آب هم از اون رد نمیشه! مگه اینکه وزن آب مشکل ایجاد کنه.

آیا میشه کل محیطم رو سقف کاذب پی وی سی بزنم؟

آیا واقعا سقف کاذب پی وی سی مخصوص محیط های مرطوب است و نمیشه از اون در سایر فضاها استفاده کرد؟

در گذشته سقف پی وی سی ویژه محیط های مرطوب بود، اما مدل‌های جذاب این نوع سقف، کم کم داره جا باز می‎کنه؛ بطوری که هم اکنون این نوع سقف، در تمام قسمت‌های منزل کاربرد داره از جمله پذیرایی و اتاق خواب.

سقف کاذب آی گلس

سقف کاذب آی گلس

سقف کاذب آی گلس، سقفی ایرانی است. تصویر فوق کمک شایانی به شما در تجسم این سقف زیبا می‎کنه. در سقف کاذب آی گلس تنوع فوق العاده ای از طرح رو شاهدیم تا جایی که این نوع سقف، رکورد دار متنوع‌ترین طرح درمیان انواع سقفها می‌باشد.

جنس این سقف از مواد شفافی مانند آکریلیک درست شده که قابلیت گذردهی نور رو داره. شیشه و ورق آکریلیک در دکوراسیون داخلی فضاها کاربرد نسبتاً گسترده ای داره. در هر حال این نوع سقف، چشم انداز مناسبی رو به منزل و محیط کاری شما هدیه می‌کنه.

این تکنولوژی، یک تکنولوژی بومی است و در خارج از کشور کمتر از اون استفاده شده. ضخامت تایل‌های آی گلس یک سانتی متر می‎باشد، سقف سبکی است و دارای رنگ بندی های مختلف نیز هست. این نوع سقف انبوهی از طرح و رنگ رو در اختیار شما قرار می‌ده. استحکام این سقف در برابر ضربه خوب است ولی قیمت اون کمی بالاست. ضمنا این نوع سقف، باید بصورت ترکیبی کار بشه.

سقف کاذب ترکیبی

سقف کاذب ترکیبی

سقف کاذب ترکیبی، محصول ترکیب دو یا چند نوع سقف کاذب است. فلسفه این کار، رسیدن به یک طرح هندسی واحد است.

در سقف ترکیبی دقت روی بخش زیرسازی نباید فراموش بشه. به بیان دیگه باید زیرسازی متناسب با طرح ترکیبی خودتون رو پیدا کنین، تا در طول زمان مشکلی برای اتصالات سقف شما بوجود نیاد.

این مطالب را از دست ندهید
آدرس ارتباطی ما

آدرس : شیراز،شهرک حافظ، بلوار افرینش رو به روی پمپ گاز 200 متر بعد از ساختمان پزشکی مجتع کارگاهی ،گروه کابینت دکوپیشرو

شماره تماس بخش فروش و مشاوره : 09171269158 

شماره واتساپ : 09171269158

شماره تماس بخش فنی : 09357315826

کابینت اشپزخانه در شیراز

تمام کارها دارای ضمانت 12 ماهه می باشند

ارایه قرارداد کامل شامل : متراژ دقیق کابینت، توضیحات جنس مواد استفاده شده و زمان تحویل پروژه

طراحی با 3D-max طبق سلیقه شما قبل از اجرای پروژه

شما میتوانید جهت مشاوره و دریافت نمونه کارها در واتساپ پیام دهید