دیوارپوش و انواع آن شیراز

دیوار پوش
در واقع دیوارپوش به عنوان یکی از عناصر متفاوت در پوشاندن دیوارها و جلوه دهی به دکوراسیون داخلی ساختمان ها  اهمیت دارد. این نوع پوشش دیواری با عنوان دیوارکوب هم شناخته می شود و می توان از آن برای انواع فضای مسکونی، تجاری، اداری استفاده کرد. اگر کاربرد انواع مختلف از این محصول با بررسی تخصصی مزایا و معایب دیوارپوش بر اساس اصول درست دکوراسیون داخلی انتخاب شوند می توانند فضای بی روح دیوارها را به شکل مناسبی روح بخشیده.
 
یکی از بهترین و مدرن ترین روش ها برای زیباتر شدن دکوراسیون داخلی منزل تزیین کردن دیوار ها است که روش های مختلفی از جمله رنگ، کاغذ دیواری و استیکر وجود دارد اما امروزه برای تزیین دیوارهای منزل از دیوارپوش استفاده میکنند، دیوارپوش ها انواع مختلفی دارند که جلوه خاصی به دکوراسیون داخلی میبخشند. اگر میخواهید باانواع دیوارپوش ها آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.
 
دیوار پوش
 
استفاده از دیوارپوش
هر ساله برای زیبا شدن و یا به علت ترک و کثیف شدن دیوار های منازل، محل کار، فروشگاه و … هزینه زیادی باید صرف کرد. دیوار پوش جهت رفع چنین مشکلاتی پدید آمد. دیوار پوش ها باعث زیبایی بسیار بالا به سبب تنوع رنگی آن در دکوراسیون داخلی می شوند. آنها می توانند اکثر سطوح مانند دیوارها، سقف ها، شکستگی ها و حتی سطوح نمور و پوسته شده را پوشانده و سالهای زیادی ماندگار بمانند.
 
استفاده از دیوارکوب یا دیوار پوش سریعترین راه جهت پوشش دادن دیوارها و ایجاد نمایی شیک و زیبا در ساختمان می باشد. از این رو با عرضه محصولات متنوع دیوارکوب، استفاده از این محصولات به سرعت در صنعت نوین ساختمان به امری عادی تبدیل شده، بطوری که امروزه در اکثر مراکز اداری، بیمارستان ها، سالن های ورزشی، سالن های کنفرانس، رستوران ها، فروشگاه ها، مراکز تجاری و اداری و…. می توان نمونه ای از این محصولات را مشاهده نمود.
 
استفاده از دیوارپوش
 
اگر دیوار شما تازه ساز و لخت باشد، به مراتب تصمیم گیری کمی راحت تر خواهد بود. ولی اگر از قبل پوششی داشته باشد، بهترین، سریع ترین و کم هزینه ترین گزینه برای شما انتخاب دیوارپوش ها(پانل رنگی و طرح دار آلومینیومی) با رنگ و طرح های متنوع خواهد بود که در اسرع وقت و هزینه ی مقرون به صرفه، شکیل ترین و به روزترین دکوراسیون داخلی را برای فضای کاری و زندگی خود انجام دهید.
 
از بین بردن کاغذ دیواری های موجود می تواند یک کار خسته کننده باشد که نیاز به صبر و ابزار مناسب دارد و می بایست با دقت انجام شود تا آسیبی به دیوارها نرساند. برای تغییر رنگ دیوارهای رنگ روغن شده نیز حتما اطلاع دارید که چه زمان طاقت فرسا و آماده سازی های خسته کننده ای را انجام دهید.
 
 
 
دیوارپوش حتما بخوانید :مشاهده قیمت لحظه ای دیوارپوش
 
 
انواع دیوار پوش
انواع دیوارپوش را می توان به لحاظ جنس ساختاری و کاربردی که دارند طبقه بندی کرد. دیوارپوش ها در انواع مختلف شامل نوع ام دی اف و پی وی سی می باشند. انواع دیوارپوش های دیگر شامل دیوارپوش چرمی، دیوارپوش چوبی، دیوارپوش سه بعدی، سنگی، آلومینیومی، شیشه ای نیز هستند. مزایا و معایب دیوارپوش در انواع مختلف متفاوت می باشد که می توان آنها را دسته بندی کرده و برای محیط های مختلف انواع پرکاربردتر و مناسب تر را انتخاب و نصب کرد.
 
دیوارپوش چرمی
دیوارپوش های چرمی را به جرعت میتوان جزو باکلاس ترین نوع دیوارپوش ها نام برد که در ساختمان های مسکونی، تجاری و هتل ها مورد استفاده قرار میگیرند. دیوارپوش های چرمی به شکل توپر و نرم هستند که واقعا نمای جذابی به دیوارها میدهند، این نوع دیوارپوش عایق صدا و حرارت هستند.
 
دیوارپوش چرمی
 
دیوارپوش چوبی
دیوارپوش های چوبی تخته های چوبی در سایزهای مختلف و رنگ های متنوع تیره و روشن هستند که با روش های خلاقانه کنار هم روی دیوار نصب میشوند، اگر دوست دارید فضای منزل تان گرم و صمیمی باشد این نوع دیوارپوش برایتان مناسب است.
 
دیوارپوش چوبی
 
دیوارپوش کاغذی
انواع کاغذ دیواری یا دیوارپوش کاغذی در طرح ها و رنگ ها متنوعی در فضاهای داخلی اجرا می شود. در نوع چاپی کاغذ دیواری، چاپ هر طرح مد نظر و سلیقه افراد امکان پذیر خواهد بود. همچنین امکان هر گونه نقاشی بر روی کاغذ دیواری بعد از نصب نیز وجود دارد. دیوارپوش کاغذی دارای قابلیت شست و شو، قابلیت برداشتن آسان، هزینه اقتصادی و سرعت بالا در اجرا، می باشد. از انواع کاغذ دیواری می توان به کاغذ دیواری ضد زلزله ، کاغذ دیواری قابل برداشت، کاغذ دیواری قابل شست و شو، کاغذ دیواری LED دار، کاغذ دیواری سه بعدی و کاغذ دیواری ضد امواج الکترومغناطیسی اشاره نمود.
 
کاغذ دیواری ضد زلزله از انواع نوین این دیوارپوش هاست که علاوه بر زیبایی در مقاوم سازی دیوارها در برابر زمین لرزه نیز بسیار موثر است.
 
دیوارپوش کاغذی
 
دیوار پوش‌های سه‌بعدی
دیوار پوش‌های سه‌بعدی یکی از بهترین و پرطرفدارترین نمونه‌های دیوار پوش هستند که به‌سادگی هر شخصی خود می‌تواند آن‌ها را بر روی دیوار پیاده‌سازی کند، و از شر دیوارهای خسته‌کننده راحت شود. این دیوار پوش‌ها ضد آب بوده و درواقع ضد حریق می‌باشند و از وزن پایینی نیز بهره می‌برند. آن‌ها از قبل رنگ‌آمیزی شده و بسته‌بندی می‌شوند ازاین‌رو به‌راحتی نصب می‌شوند و پس‌ازآن نیازی به درزگیری و رنگ‌کاری ندارند.
 
برای آشنایی بیشتر با این دیوارپوش ها کلیک کنید: دبوار پوش فومی
 
دیوار پوش فوم دار
دیوارپوش سنگی
دیوار پوش سنگی نیز یکی دیگر از انواع دیوارپوش است که معمولا برای ساخت آن از قطعات سنگ آنتیک استفاده می‌شود. این سنگ‌ها تنوع زیادی دارند و می‌توانند به هر طرح و شکلی با هر اندازه‌ای روی دیوار درآیند. یکی از مهمترین فاکتور‌های رواج این نوع دیوارپوش این است که به راحتی بر روی هر جنس دیواری اعم از گچی، سرامیکی، سیمانی و … نصب می‌شوند. بعلاوه اینکه پرتی سنگ‌های مورد استفاده در این نوع بسیار کم است همین باعث قیمت کم این دیوار پوش شده است.
 
البته باید گفت که این متریال امروزه کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد و دلیل آنهم برخی معایب سنگ آنتیک است. برای مثال احتمال تجمع حشرات در میان بندها، غیرقابل شستشو یا رنگ آمیزی بودن، وزن بالا و خطر برای مکان‌های زلزله خیز، رسانای گرما بودن و غیره.
 
دیوارپوش های سنگی را بهتر است برای نقاط کانونی منزل مورد استفاده قرار دهید مثلا دیوار پشت تلویزیون یا دیوار پشت شومینه، این نوع دیوارپوش در رنگ ها و طرح های مختلفی وجود دارند که واقعا خانه را زیبا میکنند.
 
دیوارپوش سنگی
دیوارپوش پی وی سی
کاربرد گسترده ای برای این نوع دیوراپوش ها وجود دارد به گونه ای که در حمام، اتاق ها و یا هر مکانی قابل استفاده می باشند زیرا دارای مقاومت بالایی در برابر آب و آتش بوده وهمین طور در برابر رطوبت نیز استحکام مطلوبی از خود نشان می دهند.
 
مقاومت بالا در برابر حرارت و همچنین طور طول عمر بالایی که به عنوان مزایای دیوارپوش پی وی سی دیده می شود سبب شده که پس از استفاده طولانی مدت از این دیوارپوش شکل ظاهری و استحکام آنها حفظ شده و تازگی و زیبایی خود را همیشه داشته باشند.
 
در ضمن این نوع از دیوارپوش دارای خاصیت آنتی باکتریال می باشد که در تعداد کمی از دیوارپوش ها قابل مشاهده است از این رو با در نظر گرفتن مزایای زیاد این نوع دیوارپوش قابلیت استفاده از آن گستره زیادی دارد.
 
دیوارپوش پی وی سی
 
موارد استفاده از دیوارپوش پی وی سی
از آنجایی که دیوارپوش های پی وی سی دارای تنوع در طرح و رنگ می باشند از این رو می توان آنها را در دکوراسیون های داخلی متفاوتی استفاده کرد و با توجه به سلیقه افراد قابلیت انتخاب دارند.
 
نصب سریع و ساده این نوع دیوارپوش سبب می شود که انتخاب آن از بین سایر دیوارپوش ها راحت تر باشد. در ضمن این نوع دیوارپوش مراقبت خاصی نمی خواهد و در صورتی که قسمتی از آن آسیب ببیند به راحتی می توان آن قسمت را تعویض نمود.
 
این نوع دیوارپوش دارای انواع سه بعدی و چاپی می باشد و قابلیت رنگ کردن و هماهنگی با هر نوع فضایی را در دکوراسیون داخلی دارد.
 
دیوار پوش ام دی اف
یکی دیگر از انواع دیوارپوش نوع ام دی اف می باشد که مزایا و معایب دیوارپوش ام دی اف را نیز می توان بررسی کرده و با در نظر گرفتن عوامل مختلف اقدام به انتخاب و نصب آنها در دکوراسیون های داخلی متفاوت نمود.
 
از جمله مزایای دیوارپوش ام دی اف می توان گفت که دارای طرح و نقش های متنوعی بوده و برای آنها از روکش های زیبایی استفاده شده است تا قابلیت استفاده از آن گسترده شود. این نوع از دیوارپوش ها در مقابل نور خورشد دارای دوام بالایی هستند و تغییر رنگ در آنها به مرور زمان مشاهده نمی شود.
 
این نوع دیوارپوش های ام دی اف در برابر انقباض و انبساط می توانند مقاومت مناسبی را از خود نشان دهند.
 
دیوار پوش ام دی اف
 
معایب دیوار پوش ام دی اف
از جمله معایب انواع دیوارپوش های ام دی اف می توان گفت که در برابر حرارت تاب مقاومت نداشته و و نسبت به عامل حرارت بسیار حساس می باشند.
 
دیوارپوش های ام دی اف نسبت به حرارت حساس هستند از این رو امکان استفاده از آنها در اماکنی که دارای رطوبت هستند مناسب نبوده و محدود می شود.
 
برای این که بتوان دیوارپوش های ام دی اف را نصب کرد نیاز به صرف زمان و انرژی بیشتری نسبت به برخی از انواع دیوارپوش از جمله نوع پی پی سی می باشد.
 
مقایسه دیوار پوش پی وی سی و دیوار پوش ام دی اف
از جمله مزایای دیوارپوش پی وی سی نسبت به نوع ام دی اف بیان می شود که نوع پی وی سی قابلیت تمیز کردن و شستشو با آب را دارد اما در نوع ام دی اف این امکان وجود ندارد و شستشو با آب امکان پوسیدگی را در این نوع دیوارپوش افزایش خواهد داد.
 
از جمله مزایای دیوارپوش های ام دی اف نسبت به دیوارپوش های پی وی سی می توان که مقاومت بیشتری دارند در نتیجه پیشنهاد می شود در اماکنی که در آنها تردد بیشتر صورت می گیرد از دیوارپوش نوع ام دی اف استفاده شود.
 
نوع ام دی اف از دیوارپوش ها هزینه بالاتری دارد در نتیجه ممکن است به دلیل صرفه اقتصادی برای پوشاندن دیوارها از نوع پی وی سی و یا انواع دیگری از دیوارپوش استفاده شود.
 
دیوار پوش پی وی سی یا دیوار پوش ام دی اف
دیوارپوش نوع ام دی اف نسبت به نوع پی وی سی، زیباتر می باشد و جلوه بیشتری به فضا می دهد و مقاومت بیشتری نیز دارد، اما مزیت سبک بودن و همچنین قابل شستشو بودن دیوار پوش پی وی سی باعث شده تا برای فضاهایی که نم دار هستند یا احتمال شستشو وجود دارد، بیشتر از این نوع دیوار پوش استفاده شود.
دیوار پوش های پی وی سی ای که از کیفیت خوبی برخوردارند، معمولا در فضاهای بزرگ و شلوغ مثل هتل ها، استفاده می شوند که در اثر آتش سوزی و حریق، شعله ور نمی شوند بلکه ذوب می شوند.
برای دیوارهایی که نم و رطوبت دارند بهتر است از دیوارپوش های پی وی سی استفاده شود زیرا ام دی اف در اثر نفوذ آب باد می کند.
از نظر عایق بودن  بهتر است از دیوار پوش ام دی اف استفاده کنیم.  حتی این امکان نیز فراهم است که قبل از نصب دیوارپوش، یک لایه فوم، زیر آن نصب شود تا بتواند بخوبی نقش عایق صدا و سرما را داشته باشد.
این مطالب را از دست ندهید
آدرس ارتباطی ما

آدرس : شیراز،شهرک حافظ، بلوار افرینش رو به روی پمپ گاز 200 متر بعد از ساختمان پزشکی مجتع کارگاهی ،گروه کابینت دکوپیشرو

شماره تماس بخش فروش و مشاوره : 09171269158 

شماره واتساپ : 09171269158

شماره تماس بخش فنی : 09357315826

کابینت اشپزخانه در شیراز

تمام کارها دارای ضمانت 12 ماهه می باشند

ارایه قرارداد کامل شامل : متراژ دقیق کابینت، توضیحات جنس مواد استفاده شده و زمان تحویل پروژه

طراحی با 3D-max طبق سلیقه شما قبل از اجرای پروژه

شما میتوانید جهت مشاوره و دریافت نمونه کارها در واتساپ پیام دهید