کناف های عایق صوت شیراز

شنیدن صدای پرندگان یا صدای نسیم که در برگ درختان می پیچد برای بیشتر شهرنشینان به رویایی بدل شده که به ندرت روی می دهد. بسیاری از شهرنشینان ترجیح می دهند در هر فرصتی که پیش آید از هیاهوی شهر و صدای ماشین و عملیات ساختمانی دور شوند و چندی را در محیطی ساکت و آرام بگذرانند. هیاهویی که انگار بخشی جدایی ناپذیر از زندگی شهری شده است. سر و صدای بیش از اندازه یا آلودگی صوتی امروز به یکی از معضلات شهروندان ایرانی بخصوص در کلان شهرهای تهران، اصفهان، مشهد و شیراز تبدیل شده است، که با وجود تاثیرات مخرب آن بر سلامت جسم و روان به اندازه کافی مورد توجه قرار نمی گیرد. این در حالیست که سازمان بهداشت جهانی، آلودگی صوتی را برای سلامت شهروندان مضر عنوان کرده است و مراکز سنجش شدت صدا در شهر ها موظفند در صورت ردیابی آلودگی صوتی هشدارهای لازم را برای اتخاذ رویکرد مناسب مخابره کنند.
 
کناف
 
شدت صدا و مدت زمان قرار گیری در معرض صدا دو عامل موثر بر تحمل پذیری در شنوایی هستند. شدت صدا با واحد “دسی بل”  اندازه گیری می شود و آستانه تحمل شنوایی انسان به طور معمول بین صفر تا ۱۲۰ دسی بل عنوان می شود. هنگامی که شدت صدا از آستانه تحمل پذیری خارج شود به اصطلاح آلودگی صوتی روی می دهد. آلودگی صوتی به صورت تدریجی ابتدا به بخـشهـایی از گوش کـه وظیفـه انتقـال اصـوات بلنـد را بر عهـده دارنـد آسیب می زند و سپس سـلول هـای حلزونـی گـوش داخلی را تخریب می کند. از عوارض آلودگی صوتی می توان به اختلال در ادراک، حالت زنگ زدن یا وز وز گوش، افزایش فشار خون، سردرد، خستگی، ناراحتی های عصبی و مشکلات گوارشی اشاره کرد.[۱] برای آشنایی بیشتر با آستانه تحمل صدا بر حسب دسی بل جدول زیر را مطالعه فرمایید.
 

نوع صدا

شدت صدا بر حسب دسی بل آثار جانبی

آستانه شنوایی (صوت مبنا)

۰

احساس آرامش

صدای نفس کشیدن

۱۰

حرکت برگ درختان در نسیم

۲۰

مکالمه افراد در دفتر کار

۴۰

اختلال در ادراک

همهمه در فروشگاه بزرگ

۶۰

ترافیک در یک خیابان شلوغ

۷۰

آستانه درد

۱۲۰

آسیب به شنوایی

صدای مسلسل

۱۳۰

صدای هواپیما هنگام برخاستن

۱۴۰

 
آلودگی صوتی در تهران و شهر های مختلف ایران 
 
آلودگی صوتی در شهرها به طور کلی تحت تاثیر عوامل خارجی محیطی و عوامل داخلی ایجاد می شود که از جمله می توان به سیستم حمل و نقل و فعالیت های عمرانی، ساختمانی و صنعتی اشاره کرد. بر اساس قوانین ایران حدود مجاز آلودگی صوتی به ترتیب در پهنه مسکونی در روز ۵۵ دسی بل و در شب ۴۵ دسی بل، در پهنه تجاری – مسکونی در روز ۶۰ دسی بل و در شب ۵۰ دسی بل، در پهنه مسکونی-صنعتی در روز ۷۵ دسی بل و در شب ۶۵ دسی بل و در پهنه صنعتی در روز ۷۵ دسی بل و در شب ۶۵ دسی بل مقرر شده است.  در تهران ۴۵ ایستگاه سنجش آلودگی صوت وجود دارد و اطلاعات بدست آمده از این مراکز نشان می دهند که میزان آلودگی صوتی در بیشتر مناطق شهر تهران بالاتر از حد مجاز است. بر این اساس مناطق ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۶ و ۲۱ بیشترین آلودگی صوتی و مناطق ۳ و ۱۸ کمترین میزان آلودگی صوتی را به خود اختصاص داده اند. در کلانشهر مشهد با تردد روزانه بیش از یک میلیون خودرو و فعالیت های ساختمانی و عمرانی تراز آلودگی صوتی در طول روز به ۷۰ تا ۸۰ دسی بل می رسد. در شیراز و اصفهان نیز آلودگی صوتی یکی از مشکلات زیست محیطی محسوب می شود. در بعضی از مناطق اصفهان از جمله پل غدیر اصفهان وشیخ صدوق تا حدود ۸۰ دسی بل آلودگی صوتی ثبت شده است.
 
بهسازی صوتی با ساختارهای عایق دار و جاذب صوت کناف
 
انرژی امواج صوتی وقتی به جداری برخورد می کند به سه بخش تقسیم می شود. بخشی از آن منعکس می شود، بخش دیگر جذب می شود و بقیه از جداره عبور می کند. می توان نفوذ صدا به فضاهای داخل و یا از فضایی به فضای دیگر را از طریق عایقکاری صوتی دیوارها، سقف ها و کف ها ی ساختمان تا مقدار زیادی کاهش داد. هرمقدارمیزان انرژی صوتی جذب شده بیشتر باشد، صدای کمتری از جداره عبور می کند.
 
کناف
 
دیوارهای پوششی کناف و دیوارهای جدا کننده داخلی و خارجی کناف با جذب حداکثری صدا موجب به حداقل رساندن عبور صدا به داخل ساختمان و یا از یک فضای داخلی به فضای داخلی دیگر می شوند و بین ۴۱ تا ۷۲ دسی بل شدت صدا را کاهش می دهند. از آنجا که آلودگی صوتی معمولا بین ۶۰ تا ۷۰ دسی بل است، کاهش شدت صوت بایستی به میزانی باشد که صدا را در محدوده ۱۰ تا ۲۰ دسی بل که مطلوب آسایش است نگه دارد.
 
اگر آلودگی صوتی منبع داخلی داشته باشد، مانند صدای تهویه و وسایل برقی، همهمه در فروشگاه ها، رستوران ها یا دفاتر اداری و یا صداهای کوبه ای می توان با استفاده از تنظیمات آکوستیکی و ساختارها و مصالح جاذب صوت کناف مانند کف سازی با لایه الیافی، کف های شناور کناف، سقف های کاذب مشبک کناف با تایل های جاذب صوت (آکوستیک) از شدت انعکاس صدا در داخل فضاها کاست. تایل های جاذب صوت کناف در انواع گچی، معدنی و پشم چوب عرضه می شوند و استفاده از این ساختارها در تنظیم شرایط آکوستیکی فضاهای شلوغ مثل دفاتر اداری، رستوران ها و سینماها اثربخشی فراوانی دارد. جدول زیر میزان کاهش شدت صدا بر حسب دسی بل را با استفاده از ساختارهای عایق دار و جاذب صوت کناف نشان می دهد.
 
نوع ساختار میزان کاهش شدت صدا بر حسب دسی بل
دیوارهای پوششی کناف (بسته به نوع دیوار زمینه) ۴۷ تا ۷۲ دسی بل
دیوارهای جداکننده داخلی کناف ۴۱ تا ۶۹ دسی بل
دیوارهای خارجی کناف ۴۸ تا ۵۰ دسی بل
سقف مشبک کناف با تایل های AMF ۲۸ تا ۴۳ دسی بل
کف سازی با لایه الیافی کناف ۱۳ تا ۲۹ دسی بل
کف های شناور کناف ۲۹ دسی بل
این مطالب را از دست ندهید
آدرس ارتباطی ما

آدرس : شیراز،شهرک حافظ، بلوار افرینش رو به روی پمپ گاز 200 متر بعد از ساختمان پزشکی مجتع کارگاهی ،گروه کابینت دکوپیشرو

شماره تماس بخش فروش و مشاوره : 09171269158 

شماره واتساپ : 09171269158

شماره تماس بخش فنی : 09357315826

کابینت اشپزخانه در شیراز

تمام کارها دارای ضمانت 12 ماهه می باشند

ارایه قرارداد کامل شامل : متراژ دقیق کابینت، توضیحات جنس مواد استفاده شده و زمان تحویل پروژه

طراحی با 3D-max طبق سلیقه شما قبل از اجرای پروژه

شما میتوانید جهت مشاوره و دریافت نمونه کارها در واتساپ پیام دهید