تعیین نوع کمد دیواری1 شیراز

تعیین نوع کمد دیواری

وقتی نوبت به انتخاب نوع کمد می رسد ایده های متنوعی وجود دارد که هر کدام شخصیت متفاوتی به محیط اطراف خود می بخشند.با توجه به کارایی کمد  (بنا به اینکه  کمدها در چه مکانی نصب می شود)معماران برجسته کمد های دیواری را به 3 بخش عمده تقسیم بندی کرده اند که در این اینجا به شرح مفصل هر نوع از این کمدهای دیواری ها می پردازیم.
نوع اول walk_in_Closet  اتاق کمد ( به داخل کمد ها قدم بزنید )
بزرگ یا کوچک، این نوع از کمد خود یک اتاق مستقل و کامل است، همان طور که از نام آن پیداست زمانی که شما به این اتاق پا می گذارید گویی  که در داخل کمد قدم می زنید چرا که سر تا سر دیوارهای اتاق از کمد تشکیل شده است، این سبک به شما اجازه می دهد تا از تجربه ی انتخاب لباس برای شروع روز خود حداکثر لذت را ببرید.
این طراحی محدود به دوره زمان خاصی نمی باشد و طراحی های متنوعی برای این سبک از کمد وجود دارد به صورت کلی این طرح نیاز به فضای بزرگی دارد، فضایی که شامل اتاقیست که با کمد پوشیده شده است.
جزیره ی وسط ، نیمکت قابل نشستن، کشوهایی لوکس و با عمق زیاد، فضاهای متنوع برای آویزان کردن لباس، طبقه های دکوراتیو، بارهای شیشه ای و نورپردازی زیبا از جمله ی آیتم هایی است که این نوع از کمد برای لوکس کردن خانه به شما هدیه می دهد، برخی از منتقدین اعتقاد دارند این سبک از کمد فضای شما را به هدر می دهد و بسیاری از قسمت ها بدون استفاده باقی می مانند.

این نوع از کمد خود شامل دو دسته ی Small walk in Closets  و Huge Walk in Closets   اتاق کمد کوچک و بزرگ می باشد، که در واقع در نوع کوچک اتاق کمد، بجای استفاده از اتاق بزرگ یک انباری یا اتاق کوچک را جایگزین می کنند و آن را تبدیل به یک اتاق کمد کامل می نمایند.

اتاق کمد


استاندارد های Walk_in Closets
مساحت این نوع کمد  از 3 تا 15 مترمربع به اندازه ی یک اتاق کامل می باشد ، عرض معمول آن به 1.5 تا 4 متر می رسد و عمق استاندارد آن معمولا از 50 تا 100 سانتی متر است که اصولا 60 سانتیمتر عمق مناسبی است.
ارتفاع رگال یا میله ای که از آن لباس آویزان می گردد از کف 1.5 تا 2 متر است که معمولا 1.80 ارتفاع مناسبی برای نصب رگال کمد لباس  محسوب می گردد.

کمد دیواری


نوع دوم Reach in closet ( کمد در دسترس)
این نوع کمد در واقع خلاصه شده و کاهش یافته ی کمد Walk-in Closets اند که در عین کم جا بودن، شلوغی طراحی  اتاق کمد نظیر جزیره ها را ندارد ، این نوع طرح که معمولا در اتاق های خواب اجرا می گردد نیاز به طراحی زیبای اتاق خواب دارد و باید در آن کشوها ، شلف ها و قفسه ها و آویزها به درستی تعبیه شده باشند.
این سبک از کمد معمولا چندین جا برای آویزان کردن لباس ها و همچنین قفسه های قابل تنظیم و کشو های متعدد دارد در طراحی آن همان طور که از نامش پیداست سهولت دسترسی در اولویت قرار می گیرد ، بدین معنا که این مدل  کمد دیواری جدید جهت استفاده از وسایلی که به صورت روزمره مورد استفاده قرار می گیرد مناسب است.
این سبک از کمد که بسیار متداول است معمولا در راهروها و یا اتاق خواب به کار می رود و فضای کمتری اشغال می کند و عمق کمتری نسبت به کمد های Walk-in Closets  دارد، عمق مناسب برای این نوع از کمد  دیواری از 50 تا 60 سانتیمتر است که همان 60 سانتیمتر عمق ایده آلی برای آن می باشد و عمق کمتر از45 سانتیمتر برای این نوع کمد مناسب نیست.

درب این نوع کمد نسبت به طراحی و نوع ساختمان ساخته می شود و امکان ساخت درب های تمام چوب و روکش چوب یا ام دی اف در این نوع سبک مهیا می باشد.
به طور معمول کمد در دسترس دارای حداقل دو کشو و چند رگال بالای کشو هاست.

کمد دیواری


نوع سوم Wardrobe and Armoires گنجه و باکس کمد
نوع سوم از کمد Wardrobe And Armoires است که در واقع نوع کلاسیک و سنتی کمد به شمار می رود  این نوع کمد در واقع پاپ آپ شده ی مدل Reach in است که معمولا در اتاق خواب کار می شود ، تفاوت اصلی این سبک از کمد با Reach in  این است که مدل Reach in دارای درب کمد  است در حالی که این نوع از کمد باز است و هیچ گونه دربی ندارد لذا اولا دسترسی به آن آسان تر است و ثانیا لباس های قرار گرفته در کمد  به صورت  واضح نمایان است و ممکن است در صورت شلخته بودن یا استفاده ی نامناسب ظاهر اتاق را خراب کند.
Wardrobe در واقع باکس های کامل کمد دیواریست که دارای درب و یا آینه است تفاوت این سبک با Reach in  در واقع این است که جای کمد های سبک Reach in  از قبل در درون دیوار پیشبینی شده است در حالی که Armoires به صورت باکس های آماده بعدا در محل قرار می گیرد.

بدنه کمد های Wardrobe را می توان با انواع متریال مختلف طراحی کرد،عمدتاًدر این گونه کمدها به جهت نمایان بودن بدنه کمد از ام دی اف روکش چوب یا ام دی اف روکش چوب یا ام دی اف با رنگ پوششی سفید استفاده می کنند،هر چند که در بعضی پروژه ها به جهت کاهش قیمت نهایی از جنس ام دی اف روکش ملامینه استفاده می شود.

 

باکس کمد

این مطالب را از دست ندهید
آدرس ارتباطی ما

آدرس : شیراز،شهرک حافظ، بلوار افرینش رو به روی پمپ گاز 200 متر بعد از ساختمان پزشکی مجتع کارگاهی ،گروه کابینت دکوپیشرو

شماره تماس بخش فروش و مشاوره : 09171269158 

شماره واتساپ : 09171269158

شماره تماس بخش فنی : 09357315826

کابینت اشپزخانه در شیراز

تمام کارها دارای ضمانت 12 ماهه می باشند

ارایه قرارداد کامل شامل : متراژ دقیق کابینت، توضیحات جنس مواد استفاده شده و زمان تحویل پروژه

طراحی با 3D-max طبق سلیقه شما قبل از اجرای پروژه

شما میتوانید جهت مشاوره و دریافت نمونه کارها در واتساپ پیام دهید