اجرای ایوان سبز و هزینه های آن شیراز

تأثیر طبیعت زنده بر استرس زدایی و کاهش تنش های روزمره زندگی شهری بر هیچ کس پوشیده نیست ولی سوال اینجاست که با این همه گرفتاری و دغدغه چگونه می توانیم این زمان را بوجود آوریم؟
آسانترین راهکار این است که طبیعت را به محل زندگی و کارمان برگردانیم. فضاهایی که هم نور مناسب دارند هم شرایط نگه داری سخت و پیچیده بوجود نمی آورند؛ مانند ایوان، تراس و پشت بام. در این مقاله نگاهی اجمالی به آیتم های قابل استفاده در ایوان سبز مانند فلاور باکس، آبنما و دیوار سبز می اندازیم و برآورد حدودی قیمت را بررسی خواهیم کرد.

روف گاردن

گام اول- بازدید رایگان از بالکن شما و برآورد مقدماتی قیمت

اولین گام تعیین مساحت قابل دسترس برای ایجاد فضای سبز و متراژ محیط است. کافی است با ایوان سبز تماس حاصل فرمایید تا پرسنل ایوان سبز به صورت رایگان از ایوان یا بام شما بازدید کنند و حدود قیمت به صورت تقریبی برآورد شود.

گام دوم- مدل سازی کامپیوتری ایوان سبز

مرحله بعد طراحی فضای سبز توسط مهندسان زُبده معماری ایوان سبز و بوسیله نرم افزارهای مدلسازی کامپیوتری است، که به صورت تقریبی هزینه ای در حدود ۵۰۰۰ الی ۱۰۰۰۰ تومان به ازای هر متر مربع ( بسته به متراژ فضا و دوبعدی یا سه بعدی بودن مدلسازی ) خواهد داشت.

گام سوم- برآورد دقیق هزینه مصالح و اجرای ایوان سبز

در این مرحله قیمت اجرا به صورت دقیق مشخص خواهد شد و المان های مختلف با توجه به بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید بررسی می شوند. با توجه به بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید می توانید یک طرح زیبا و آرامش بخش و با المان های متعدد داشته باشید؛ یا می توانید بالکنی با کف سازی جذاب و چند فلاور باکس زیبا که از نظر اقتصادی چندان هزینه بر نباشند داشته باشید.

روف گاردن

قیمت کف سازی در ایوان سبز(و روف گاردن یا بام سبز)

منظره کف تاثیر بسزایی در ایجاد حس طبیعت دارد. وقتی در فضای ایوان قدم میزنید می توانید دمی به دور از تنش های روزمره و فارغ از استرس های کار و زندگی به استراحت بپردازید. معمولا برای ایوان، کف سازی از ترکیب چوب ترمو یا چوب پلاست با شن رودخانه ای سفید و چمن مصنوعی استفاده می شود. هزینه حدودی هر مترمربع بین ۶۰۰۰۰۰ الی ۹۰۰۰۰۰ تومان ، بسته به اینکه چه جنسی در نظر است کار شود متغیر خواهد بود. ( لازم به ذکر است که چوب ترمو وارداتی است و هزینه نسبتا بالایی دارد، و چوب پلاست تولید داخل است و به نسبت چوب ترمو دارای قیمت پایین تری میباشد.)

روف گاردن

قیمت آیتم های دکوراتیو در ایوان سبز (و روف گاردن یا بام سبز)

اگر دوست داشته باشید می توانید از آبنماهای کوچک تزئینی نیز استفاده کنید. قیمت آبنما با توجه به طیف وسیع جنس آنها بسیار متغیر بوده و باید به صورت موردی بررسی شوند. قیمت آبنماها با متریال طبیعی مانند سنگ و شیشه، بیشتر از قیمت آبنما با متریال مصنوعی مانند فایبرگلاس است. برای آبنمایی با ابعاد ۸۰ سانتی متر طول و ۳۰ سانتیمتر عرض در ۱۸۰ سانتی متر ارتفاع، مبلغی حدود ۳۵۰۰۰۰۰ تومان باید در نظر داشت. جنس آبنما و حجم مخزن آن را با توجه به محدودیت های وزن، ابعادِ فضا و رنگ غالب، انتخاب میکنیم.

قیمت مبلمان در ایوان سبز (و روف گاردن یا بام سبز)

به نظر ما، مهمترین المان در ایوان سبز مبلمان است؛ چرا که هدف نهایی از فضا سازی بالکن و ایجاد ایوان سبز، استراحت و آرامش در فضایی دلنشین است، در نتیجه مبلمان در تحقق این حس نقش مهمی ایفا می کنند. در صورتی که فضای قابل استفاده بزرگ و مناسب باشد، پیشنهاد می شود از بنچ های بتنی، چوبی استفاده شود که با محیط ایجاد تناسب می کنند. اگر فضای شما به اندازه کافی بزرگ نیست می توان از بنچ های چوبی مرکب (فلاور باکس و بنچ) استفاده کرد. قرار دادن چند کوسن برای استراحت و نشستن روی این بنچ ها فضایی بسیار دل انگیز ایجاد میکنند. قیمت مبلمان از ۵۰۰۰۰۰ تومان تا ۴۰۰۰۰۰۰ تومان متغیر است.( بستگی به ابعاد و طرح و مصالح به کار رفته در آن ها دارد )

گیاهان مناسب در ایوان سبز ( و روف گاردن یا بام سبز )

برخی از گیاهان محیط بیرون، سایه دوست هستند. یعنی زیر نور مستقیم آفتاب از بین خواهند رفت. اگر ایوان شما زیر تابش مستقیم آفتاب است میتوان از سازه های چتری استفاده کرد که علاوه بر حفظ حریم محیط شما، گیاهان را از تابش مستقیم نور خورشید در امان نگاه خواهند داشت. اگر در هزینه کردن مشکلی ندارید میتوانید از پرگولا یا آلاچیق های باز نیز استفاده کنید. مزیت این سازه ها این است که گیاهان رونده با رشد کردن روی آنها علاوه بر سایه، فضای زیبایی نیز ایجاد میکنند.

انتخاب گیاهان با توجه به نور، آب و هوا و سلیقه کارفرما صورت میگیرد. در صورتی که فضا به اندازه کافی بزرگ باشد میتوان دالانی از گیاه ایجاد کرد که منظره ای بدیع و بی نظیر بوجود آورد. گیاهانی مانند پیچ گلیسیرین، یا رز رونده برای این کار فوق العاده هستند. درختچه های زینتی مانند یاس هلندی، میخک هندی، پیچ امین الدوله و کاج تهران، از جمله گیاهان پرکاربرد در ایوان و بام سبز هستند.

 

 

این مطالب را از دست ندهید
آدرس ارتباطی ما

آدرس : شیراز،شهرک حافظ، بلوار افرینش رو به روی پمپ گاز 200 متر بعد از ساختمان پزشکی مجتع کارگاهی ،گروه کابینت دکوپیشرو

شماره تماس بخش فروش و مشاوره : 09171269158 

شماره واتساپ : 09171269158

شماره تماس بخش فنی : 09357315826

کابینت اشپزخانه در شیراز

تمام کارها دارای ضمانت 12 ماهه می باشند

ارایه قرارداد کامل شامل : متراژ دقیق کابینت، توضیحات جنس مواد استفاده شده و زمان تحویل پروژه

طراحی با 3D-max طبق سلیقه شما قبل از اجرای پروژه

شما میتوانید جهت مشاوره و دریافت نمونه کارها در واتساپ پیام دهید